Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да почистим ТПС потенциометъра!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да почистим ТПС потенциометъра!

    И така. Понеже в скоро време зачестиха проблемите ми с оборотите при спиране на кръстовище и в движение по инерция реших да закарам колата при моя човек в сервиза и да отворим ТПС-а.

    Та разглоби го той, почисти го и го затвори. Аз почистих дросела и монтирахме обратно на колата. Направихме адаптация и тръгнахме на тест драйв. Въпреки съмнянията ми, че няма да има подобрение, то подобрение се оказва, че има. Оборотите падат по плавно и чак когато спра тогава спират на 900. Въпреки, че на 1, 2 пъти ми се поразколебаха пак, но поне е много по-добре от преди и разколебанието се дължи само в повишаване на оборотите. Пропадане под 900 не усетих днес.

    Интересното е, че целия механизъм не е износен. Няма луфтове и други подобни. Имаше само малки стърготинки графит в края на пистите на потенциометъра, които евентуално могат да съзават проблем. Не знам дали от почистването на ТПС-а или от почистването на дросела има толкова голямо подобрение, но е факт.

    В крайна сметка мен ме навежда на мисълта, че не ТПС-а е проблем при играенето на обороти в движение и най-вече при спиране (когато двигателя се натоварва от сервото).

    Следващата неделя мисля да разгледам вакумите и връзките след дебитомера.

    Ще покарам няколко дни и ще пиша пак за резултата от чистенето. По принцип и преди когато съм чистил клапата пак имаше подобрение през първите няколко дни.

    Ето сега и снимки:
    Attached Files
    Last edited by oem; d.m.y г., 16:22.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Working...
X